شنبه ۱۳۹۷/۰۳/۰۵

مقدم سلیمی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین:

دست فروشان روز بازارها دارای کارت شناسایی می شوند

وحید مقدم سلیمی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین گفت: دست فروشان روز بازارها دارای کارت شناسایی و کد شناسه می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین؛ مقدم سلیمی در نشست مشترک با مسوول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین و هیات امنای روز بازارها با اعلام این خبر افزود: ثبت مشخصات فردی و شناسنامه دار کردن دستفروشان، موجب نظارت بیشتر بر بهره برداران شده و بسیاری از معضلات، بی نظمی ها و تخلفات احتمالی را به حداقل می رساند.

وحید مقدم سلیمی اظهارکرد: شناسنامه دار شدن کسبه و انتظام بخشی روزبازارها تاثیر مستقیمی بر افزایش اقتصاد اماکن کسب و اقبال مردم برای خرید بیشتر را در پی دارد.

وی از هیات امنای روزبازارها خواست تا مشکلات خود و کسبه را انعکاس داده تا برای رفع آنها راهکار اتخاذ گردد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین گفت: از این پس تنها افرادی می توانند در روزبازارها به فعالیت مشغول باشند که پس از تشکیل پرونده دارای کارت شناسایی باشند.

مقدم سلیمی تصریح کرد: دست فروشان برای دریافت کارت شناسایی  می توانند با به همراه داشتن 2 قطعه عکس، تصاویر شناسنامه و کارت ملی به سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

وی از تدوین آیین نامه انضباطی برای بهره برداران روزبازارها خبر داد و گفت: این آیین نامه مشتمل بر بایدها و نبایدها و هنجارهایی می باشد که متضمن ارتقای نظم و انضباط  روزبازارها خواهد بود.

مقدم سلیمی گفت: علاوه بر همیاری و تعامل بهره برداران، نیروی انتظامی نقش اول در تامین امنیت روزبازارها  بر عهده دارد، لذا تعریف ساعات کاری دستفروشان بازارها در فصل تابستان از ساعت 8 صبح تا 23 است.

مسوول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین نیز در این جلسه گفت: اکثریت دستفروشان انسانهای شریف و متشخصی هستند ولی متاسفانه بیشترین ناهنجاری در روز بازارها توسط عده قلیلی از دستفروشان رخ می دهد و برای برطرف کردن این مشکل باید تمامی دست فروشان را سرو سامان داد.

سرهنگ حاتمی اضافه کرد: دست فروشان باید این نکته را مورد توجه قراردهند که وظیفه شهرداری ایجاد زیر ساخت و تکلیف نیروی انتظامی برقراری نظام می باشد، لذا بهره برداران باید ملزم به رعایت قانون و نظم است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم در بحث ساماندهی مشاغل شهری کاری را به یادگار بگذاریم آن کار ساماندهی و کددار کردن دست فروشان است، تا مشخص شود به چه میزان دست فروش در سطح شهر مشغول به کار هستند.

حاتمی اظهار کرد: حفظ کرامت انسانی در برخوردهای پلیس و پرهیز از هر گونه خشونت از سیاست های ناجا است.

گفتنی است؛ در این نشست رسول خانی، فلاح، معلمیان، احمدپور و وزیرلو از اعضای هیات امنای دستفروشان نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط