چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۲۷

الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين:

سيلاب‌هاي شهري در مواقع بحراني مديريت مي‌شوند

حميدرضا محمدي الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: مديريت بر سيلاب‌هاي شهري يکي از مهمترين مباحث در پروژه‌هاي مديريت شهري مي‌باشد.

به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين؛ الموتي افزود: سيل يکي از بلاياي طبيعي، پيچيده و مخرب مي‌باشد که هرساله خسارات جاني و مالي فراواني به همراه دارد لذا ضروري است به کنترل و مهارت آن پرداخت.

وي گفت: امروزه با توسعه شهرنشيني موضوع مديريت سيلاب‌هاي شهري پيش از پيش مورد توجه قرار گرفته و مديريت بر سيلاب‌هاي شهري يکي از مهمترين مباحث در پروژه هاي مديريت شهري است.

معاون خدمات شهري شهرداري قزوين افزود: به منظور برنامه‌ريزي و کنترل پديده طبيعي سيل اولين جلسه کارگروه کنترل سيلاب هاي شهري در سازمان مديريت پسماندشهرداري قزوين با حضور اعضاء کارگروه تشکيل شد.

الموتي تشريح کرد: در اين جلسه مقررشد شرکت آبفاي قزوين تا  15 روز آينده نقاطي را که روان آب هاي شهر به داخل منهول هاي شرکت آبفا وارد مي شود اعلام کنند و نسبت به اصلاح طراحي فاضلاب ها و افزايش ظرفيت آن ها اقدام لازم را انجام دهد و به منازل مسکوني که ضوابط را رعايت نمي کنند اخطار داده شود.

وي با تاکيدبر بازديد از نقاط حادثه خيز شهر براي جلوگيري ازسيلاب هاي شهري عنوان کرد: بازديد ميداني از رودخانه هاي سطح شهر قزوين و نقاط حادثه خيز در دستور کار سازمان مديريت پسماند و سازمان باغستان ها قرار گرفته  است تا تصميمات لازم براي آبگرفتگي در اين مکان ها گرفته شود.

الموتي ادامه داد: بازديد از 19  نقطه بحراني شهر نيز توسط سازمان مديريت پسماند و آتش نشاني انجام خواهد گرفت و تقسيم کار و مسئوليت درباره امداد رساني در مواقع بحراني توسط اين دوسازمان در کوتاهترين زمان ممکن صورت مي گيرد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: ليست تمامي تجهيزات سازمان‌هاي عضو کارگروه جهت استفاده در مواقع بحراني بايد تا پايان آبان ماه 94  اعلام شود تا در شرايط خاص در اختيار ستادقرار گيرد و مشکل کمبود تجهيزات و ماشين آلات با تامين اعتبار لازم حل شود.

الموتي در پايان گفت: شهرداري قزوين با حداکثر توان خود و با برنامه ريزي دقيق و همدلي و همکاري تمامي سازمان هاي ذيربط ، خود را براي ارائه خدمات در اين زمينه آماده کرده است و تلاش مي کند تا از بروز حوادث تا حدممکن جلوگيري کند.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط