یکشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۱۷

مقدم سليمي، سرپرست سازمان ساماندهي مشاغل شهري شهرداري قزوين:

بايد منشور شهروندي در حوزه مديريت شهري نيز مورد توجه قرار گيرد

وحيد مقدم سليمي، سرپرست سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده هاي کشاورزي شهرداري قزوين گفت: بايد منشور شهروندي در حوزه مديريت شهري نيز مورد توجه قرار گيرد و شهروندان با حقوق خود آشنا شده و آن را مطالبه کنند.

به گزارش روابط عمومي سازمان ساماندهي مشاغل شهري شهرداري قزوين، مقدم سليمي در نشست با محمد درافشاني سرپرست سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين بر ضرورت توجه بيشتر به مسائل فرهنگي در کنار ساماندهي مشاغل شهري و توسعه ميادين و بازارهاي ميوه و تره‌بار تأکيد کرد و افزود: با توجه به اينکه حجم بسياري از شکايت‌هاي مردمي ثبت شده در سامانه 137 در زمينه مشکلاتي از قبيل سد معبر، آلودگي‌هاي صوتي و زيست‌محيطي صنوف مختلف است، ايجاد فرهنگ مناسب و ارتقاي سطح آگاهي شهروندان نياز به آموزش و فرهنگ‌سازي دارد و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي سازمان فرهنگي اجتماعي و ورزشي مي‌تواند بسيار حائز اهميت و کارگشا باشد.

مقدم سليمي گفت: اگرچه وظيفه ذاتي سازمان ساماندهي مشاغل شهري خدمت‌رساني به شهروندان است، اما با اجراي طرح‌هاي فرهنگي مشترک مي‌توانيم ضمن عمل به وظايف ذاتي، با تکريم شهروندان و اقشار و صنوف مختلف موجب جلب رضايت بيشتر شهروندان و صنوف شويم.

وي خاطرنشان کرد: اگر ساماندهي مشاغل مزاحم با جديت دنبال شود، علاوه بر کاهش هزينه‌هاي مديريت شهري و ارتقاء امنيت اجتماعي، تأثير زيادي بر افزايش رضايتمندي شهروندان خواهد داشت و موجب زيبايي بصري و ايجاد آرامش بيشتر در شهر مي‌شود.

در ادامه محمد درافشاني، سرپرست سازمان فرهنگي اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين با اظهار اينکه بنا داريم کميته شهروندي را در سازمان فعال شود و موضوعاتي مرتبط با آن را در حوزه‌هاي مختلف پيگيري کنيم.

در پاياناين نشست دو طرف بر اجراي برنامه‌هاي اجتماعي مشترک در حوزه مديريت شهري با سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده‌هاي کشاورزي تأکيد کردند.