سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۲/۱۰

نصرتي، شهردار قزوين:

مديريت شهري قزوين افتخار مي‌كند كه پروژه‌هاي شاخص را به بهره‌برداري مي‌رساند

مديريت شهري قزوين افتخار مي‌كند شاهد بهره‌برداري از پروژه‌هاي شاخص و تاثيرگذار در راستاي توسعه و عمراني شهر قزوين در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي است.

 

شهردار قزوين گفت: با نامگذاري سال 92 تحت عنوان حماسه سياسي و حماسه اقتصادي توسط مقام معظم رهبري تلاش خواهد شد تا شاهد بهره‌برداري بيشتر از پروژه‌هاي شاخص و تاثيرگذار در توسعه و عمراني شهر قزوين باشيم.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در مراسم افتتاح و كلنگ زني پروژه‌هاي شاخص شهرداري قزوين با اعتبار 720ميليارد ريال كه در بوستان بانوان با حضور  مسوولان ارشد استاني و شهري برگزار شد، با بيان اينكه مديريت شهري افتخار مي‌كند كه در روز شوراها و ميلاد حضرت فاطمه (س) پروژه هاي شاخص و تاثيرگذار را به بهره برداري مي رساند، افزود: با نامگذاري سال 92 تحت عنوان حماسه سياسي و حماسه اقتصادي تلاش خواهد شد در بين شهروندان نشاط ايجاد شود و همچنين با اتحادي كه در حوزه مديريت شهري وجود دارد اميدواريم با افتتاح اين پروژه‌ها رضايت شهروندان جلب شود.
نصرتي با تشكر از شهروندان بابت مزاحمت‌هاي عمراني بيان كرد: اميدواريم با همراهي همه مسوولان استاني و شهري شاهد بهره‌برداري از پروژه‌هاي شاخص ديگر در راستاي توسعه شهر قزوين باشيم.
شهردار قزوين در ادامه با اشاره به دوم ارديبهشت ماه روز پارك گفت: با برنامه ريزي صورت گرفته طي يك سال گذشته از طرف سازمان محيط زيست كشور، قزوين به عنوان شهر پاك انتخاب شد كه دلايل آن به خاطر احياي باغستان سنتي قزوين، تاسيس كارخانه آسفالت با مولفه هاي رعايت زيست محيطي، ادامه احداث بوستان ملي باراجين، احداث لندفيل، احداث كمربندي سبز، احداث پارك هاي محلي، رفت و روب مناسب سطح شهر و كف سازي رودخانه‌ها بود.
اين مقام مسوول با بيان اينكه ارائه خدمات در راستاي پاك نگه داشتن شهر قزوين خدمتي به شهروندان است، افزود: همچنين شهرداري قزوين موفق به دريافت دو جايزه بين المللي BLP بهترين نشان عملكرد جهاني از سوي برنامه اسكان بشر ملل متحد UN_HABITAT به جهت پروژه احياي قنات‌هاي شمال شهر و احداث بوستان بانوان شد و اين افتخار بزرگي است كه نصيب شهروندان قزويني شد.
وي بيان كرد: در مسابقه بهترين نشان عملكرد جهاني از سوي برنامه اسكان بشر ملل متحد UN_HABITAT از 600طرح دو طرح شهرداري قزوين بابت احداث بوستان بانوان و احياي قنوات به مرحله نهايي راه يافت.
نصرتي با بيان اينكه فاز يك بوستان بانوان در سال 88، فاز دو بوستان بانوان در سال جاري به بهره برداري رسيده است، گفت: در تلاش هستيم به زودي فاز سه اين بوستان را به مرحله بهره برداري برسانيم و هم اكنون در مرحله تملك زمين براي احداث فاز سوم بوستان بانوان هستيم.
شهردار قزوين گفت: طرح بوستان بانوان به اين دليل در مسابقه بهترين نشان عملكرد جهاني از سوي برنامه اسكان بشر ملل متحد UN_HABITAT  انتخاب شد كه توانستيم براي بانوان با محدوديت هاي پوشش زمينه اي براي رفاه آنان فراهم كنيم و طراحي اين بوستان در باغستان به گونه اي انجام شده كه كوچكترين آسيبي به باغستان وارد نشده است.
اين مقام مسوول بيان كرد: در فاز سوم اين بوستان كار كشت سبزي و عرضه مستقيم آن توسط بانوان ديده شده است و نگه داري اين بوستان از صفر تا 100كار بر عهده خود بانوان مي‌باشد.
وي بيان كرد: در شهر قزوين 17 قنات وجود دارد كه 5 قنات با مطالعه و پژوهش و برنامه ريزي احياء شد و اين براي داوران براي انتخاب بهترين نشان عملكرد جهاني از سوي برنامه اسكان بشر ملل متحد UN_HABITAT ارزشمند بود و با اين اقدام بخشي از آب خام شهر قزوين براي آبياري از قنات تهيه مي‌شود.
وي با اشاره به بهره برداري پل هوايي عابر پياده شهيد بهشتي با اعتبار 6ميليارد ريال طي 4 ماه از بهمن ماه سال 91 گفت: تا چند ماه آينده پله برقي اين پل نصب خواهد شد و دليل تاخير اين كار نوسان در قيمت بود كه به زودي حل خواهد شد.
نصرتي در ادامه با اشاره به انتخابات شوراي اسلامي شهر قزوين و ثبت نام 186 نفر گفت: اميدواريم با راي دقيق و ارزنده شهروندان افرادي در شورا حضور پيدا كنند كه نگاه شوراي و تخصصي داشته باشند.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط