شنبه ۱۳۹۲/۰۷/۲۰

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

افتتاح پروژه‌هاي جديد در آستانه عيد سعيد قربان

پروژه‌‌هاي جديد بازار روز وليعصر، نوسازي 20 دستگاه اتوبوس، بازسازي ميدان تهران‌قديم و شعب جديد بانک شهر در آستانه عيد سعيد قربان به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

شهردار قزوين گفت: پروژه‌‌هاي بازار روز وليعصر، نوسازي 20 دستگاه اتوبوس، بازسازي ميدان تهران‌قديم و شعب جديد بانک شهر در آستانه عيد سعيد قربان سه‌شنبه 23مهر92 به بهره‌برداري مي‌رسد.    
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي افزود: بازار روز وليعصر در کمربندي شهيد بهشتي، جنب سرزمين سحرآميز با اعتبار 5ميليارد ريال در زميني به مساحت هزار و 62مترمربع با 750مترمربع زيربنا به بهره‌برداري خواهد رسيد.
شهردار قزوين گفت:بازار روز ولي‌عصر(عج) به عنوان چهارمين بازار روز شهر، با هدف تامين اقلام مورد نياز شهروندان 23 مهرماه امسال افتتاح مي‌شود.
وي افزود: احداث بازار روز ولي عصر(عج) با هدف خدمت رساني به شهروندان، کاهش بار ترافيکي در نقاط پر ازدحام شهري و عرضه ميوه و تره بار و مايحتاج عمومي مردم در دستور کار قرار گرفت.
نصرتي از ديگر اهداف ايجاد بازار روز ولي عصر را حمايت از توليد کنندگان محصولات کشاورزي، پروتئيني و آبزيان عنوان و تصريح کرد: اين بازار روز با چهار غرفه شامل عرضه نان سنگک، مواد پروتئيني، مرغ، ماهي، ميوه وتره بار و اقلام مورد نياز مردم، آماده ارائه خدمات با کيفيت و قيمت مناسب به شهروندان مي‌باشد.
وي به نوسازي 20دستکاه اتوبوس اشاره و بيان کرد: هزينه هر دستگاه اتوبوس بين 30 تا 40 ميليون تومان بوده است که با اين اقدام عمر هر دستگاه اتوبوس از 10 به 15 سال افزوده شده است.
نصرتي گفت: هر اتوبوس روزانه هزار نفر را جابجا مي‌کند که با اين اقدام، ميزان جابجايي مسافر تا 20 هزار نفر افزايش مي‌يابد.
وي بيان کرد: به زودي دو شعبه ديگر بانك شهر در خيابان شهيد بابايي و بلوار دانشگاه شهر قزوين با هدف توسعه شعب اين بانك، افتتاح مي‌شود تا ارائه خدمات به مردم شهر قزوين سريع‌تر باشد.
نصرتي گفت: شهرداري قزوين جزو سهامداران اصلي بانک شهر و عضو هيات مديره اين بانک در کشور مي‌باشد.
وي در ادامه به طراحي فضاي داخلي ميدان و دروازه تهران قديم و ساماندهي مبلمان شهري محوطه دروازه اشاره و بيان کرد: مراحل اجرايي هر دو پروژه از شهريور 91 و پايان پروژه ميدان اواخر مرداد92 و پايان پروژه محوطه دروازه آبان 92 مي‌باشد.
نصرتي اعتبار طراحي فضاي داخلي ميدان تهران قديم را بيش از يک ميليارد ريال و دروازه تهران قديم را بالغ بر 2ميليارد ريال عنوان و بيان کرد: پروژه مذكور به منظور آرام سازي و بهسازي فضاي داخلي ميدان و حذف علايم زائد و همچنين بهبود ديد مخاطب از نماي اصلي دروازه و نيز به منظور اصلاح هندسي ميدان براي مقاصد ترافيكي و اصلاح شيب عرضي ميدان با همكاري سازمان ترافيك اصلاح هندسي و تغيير شيب عرضي ميدان انجام شده است.
وي گفت: به منظور درك بهتر مخاطبين از المان دروازه، محوطه داخلي ميدان پايين برده شد و براي همخواني طرح (طراحي داخلي ميدان با المان دروازه) يكي از نقوش كاشيكاري شده در بدنه دروازه به صورت سطوحي برجسته و به همراه يك آبنما در مركز در نظر گرفته شد.
شهردار قزوين بيان کرد: سطوح رينگ دور ميدان و كف اصلي و شيب دار المان مركزي ميدان از سنگ گندمك و اكن آباد اجرا شده و براي پياده كردن نقوش نيز از كاشي استفاده گرديده است.
اين مقام مسوول افزود: مابقي فضاي داخلي ميدان كه به صورت سطح شيب دار نسبت به مركز طراحي شده براي حفظ طراوت و شادابي به فضاي سبز (چمن وگلگاري) اختصاص داده شده است.
وي ادامه داد: به منظور حذف علائم اضافي نيز نورپردازي فقط در كف (رينگ خارجي) دور ميدان و سطوح شيب دار سنگي مركز در نظر گرفته شده است.
شهردار قزوين با اشاره به بهسازي فضاي اطراف دروازه گفت: با گسترش فضاي كف دروازه و در نظر گرفتن سنگ (قلوه سنگ) براي كف ديد مناسب براي مخاطب ايجاد شده و تا حدي سعي شده حال و هواي گذشته نيز براي بينندگان القاء شود.
نصرتي بيان کرد: همچنين به منظور جلوگيري از نفوذ آب به زير پايه‌هاي دروازه سطوح فضاي سبز(چمن) محدودتر شده است و پله‌هاي ورودي نيز نسبت به گذشته عريض‌تر گرديده و دو طرف پله‌ها باغچه در نظر گرفته شده است.
وي بيان کرد: همچنين به منظور اشاره به احصار و ديوار دور شهر كه به دروازه وصل مي شده در فواصل فضاي سبز و كف سازي سنگي از طريق ديوار چيني با آجر خط قبلي ديوار شهري مشخص و به آن اشاره شده است و در آكس ورودي تاكيد شده و نسبت به گذشته عريض تر و در 2 رديف باغچه هاي كوچك در نظر گرفته شده است.
نصرتي گفت: همچنين براي برقراري ارتباط مخاطبين با فضاي اطراف دروازه مبلمان شهري شامل چندين نيمكت و چراغ‌هاي پايه دار در نظر گرفته تا در اثر حضور افراد در فضا جذابيت بصري ايجاد شود و همچنين لازم به ذكر است براي جلوگيري از نشت احتمالي كف كه در گذشته شاهد آن بوديم، سطح كف دروازه به صورت بتن ريزي و مش‌بندي با آرماتور(مسلح) شده است و در نهايت براي كفسازي نهايي از قلوه سنگ و در حاشيه ها نيز از سنگهاي گندمك زرد واكن آباد استفاده شده است.
گفتني است؛ آئين افتتاح در بلوار شهيد بهشتي، جنب شهربازي سرپوشيده در بازار روز وليعصر برگزار خواهد شد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط