دوشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۲۲

عمويي،مديرعامل سازمان مشاغل شهري شهرداري قزوين خبر داد؛

پيش‌بيني چهار مکان براي عرضه دام زنده در سطح شهر قزوين

چهار مکان براي عرضه دام زنده در سطح شهر قزوين در آستانه عيد سعيد قربان توسط سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري قزوين پيش‌بيني شده است.

 

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري قزوين گفت: چهار مکان براي عرضه دام زنده در سطح شهر قزوين در آستانه عيد سعيد قربان در راستاي ارتقاء سطح عمومي بهداشت پيش‌بيني شده است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ حسين عمويي که در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت، افزود: براي جلوگيري از آلودگي محيط زيست و ارتقاء سطح عمومي بهداشت چهار نقطه براي عرضه دام زنده پيش‌بيني شده است که مي‌توان به چهار راه ايران گاز، دوراه همدان، ميدان جانبازان و سه شنبه بازار فعلي اشاره کرد.
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري قزوين با بيان اينکه در شهر قزوين 4 بازار روز تاسيس شده است، گفت: خدمت رساني به شهروندان، کاهش بار ترافيکي در نقاط پرازدحام شهري، عرضه ميوه و تره‌بار و مايحتاج عمومي، مواد پروتئيني و آبزيان با کيفيت و قيمت مناسب و حمايت از توليدکنندگان محصولات کشاورزي،پروتئيني و آبزيان از اهداف اصلي احداث بازار روز در سطح شهر قزوين مي‌باشد.
افتتاح چهارمين بازار روز وليعصر (عج)
وي با بيان اينکه فردا چهارمين بازار روز به نام وليعصر (عج) در کمربندي شهيد بهشتي،جنب سرزمين سحرآميز افتتاح خواهد شد، بيان کرد: عمليات عمراني اين بازار روز از سال گذشته در مساحت هزار و 100مترمربع آغاز شد و هم‌اکنون آماده بهره‎‌برداري است.
عمويي به به فعاليت دستفروشان در روز بازارها اشاره و بيان کرد: ساماندهي و انتظام بخشي فعاليت فروشندگان سيار و دستفروشان پراکنده در شهر در قالب روز بازارها مي‌باشد که شنبه بازار در انتهاي بلوار صياد شيرازي،ضلع شمالي ميدان تعاون، سه شنبه بازار در خيابان نواب شمالي،بالاتر از حمام ياقوت، چهار شنبه بازار در بالاتر از چهارصد دستگاه، ضلع شمالي پارک ارکيده،پائين تر از مخابرا و جمعه بازار در خيابان سلامگاه فعال هستند.
اين مسوول گفت: تعداد دستفروشان بين 350تا 500نفر هستند که نسبت به مکان و زمان متفاوت مي‌باشد و همچنين افرادي که به روزبازارها مراجعه مي‌کنند بين 4هزار تا 6هزار نفر هستند.
عمويي به فعاليت 70 کيوسک مطبوعاتي در سطح شهر قزوين اشاره و بيان کرد: در آينده نزديک يک ساماندهي مناسب از فعاليت کيوسک‌هاي مطبوعاتي صورت خواهد گرفت.
وي با اشاره به وظايف و اهداف سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري قزوين گفت: بر اساس ماده 2 اساسنامه سازمان ميادين ميوه و تره بار و فرآورده‌هاي کشاورزي، هدف از تشکيل اين سازمان ايجاد تسهيلات لازم در امر تهيه و توزيع ميوه و تره بار و فرآورده هاي کشاورزي است.
عمويي افزود: اين تسهيلات در جهت حمايت از توليدکنندگان صورت مي‌گيرد تا بتواند مسير حرکت محصولات را از توليد به توزيع با اصول صحيح هدايت کند.
اين مسوول احداث ميدان مرکزي ميوه و تره‌بار به منظور تأمين تسهيلات لازم جهت معاملات ميوه و تره بار و تغذيه بازارهاي روز، ايجاد سردخانه ها و انبارهاي مورد نياز در مجاورت ميدان، ايجاد و توسعه بازارهاي روز ميوه و تره بار، ايجاد بازارهاي فروش موقتي و جايگاههاي موقت و نيز گسترش ميدان مرکزي و بازارهاي روز ميوه و تره بار را از اهداف اين سازمان عنوان کرد.
وي مطالعه و بررسي در مورد ايجاد صنايع و تأسيسات جنبي ميدان مرکزي مانند کارخانجات توليد جعبه و بسته بندي، جلب نظر واحدهاي دولتي، بخش خصوصي و بانک ها و همچنين همکاري با تعاوني هاي مربوطه در امر تهيه و توزيع محصولات،حفظ، نگهداري و تعمير ساختمانها، تأسيسات و تجهيزات ميدان بر اساس آيين نامه مالي سازمان، تعيين سياست هاي کلي و تنظيم برنامه ها از طريق اخذ آمار و اطلاعات مربوط به ورود و خروج محصولات و توجه به ميزان عرضه محصولات و نرخ گذاري آنها از طريق کميته نرخ گذاري را از ديگر اهداف تاسيس اين سازمان بيان کرد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط